Ostosterapiaa ja muita kevään merkkejä

Kevään kauniit aurinkoiset päivät ovat täällä. Päivät ovat jo todella pitkiä, yli 13-tuntisia. Huomaan, että valolla on selkeä vaikutus mun vireystilaan ja jaksamiseen. Kun on aurinkoista, olen paremmalla tuulella ja energisempi, vaikka olisin kuinka kipeä.

Samoin kyllä pääsiäisen aikaan pidetty loma virkisti. Sain jopa kahdeksantena yönä nukuttua ihan oikeat yöunet, ensimmäistä kertaa ties kuinka pitkään aikaan. Nyt yöunet ovat pysyneet 6-7-tuntisina, mikä on jo ihan ok. Toivotaan, että tämä suuntaus jatkuu.

Kevään aurinkoisilla päivillä on minuun joka vuosi sama vaikutus - pitää siivota, puunata ja tarkistaa vaatevarastot. Pöly ja likaiset ikkunat näkyvät todella hyvin kirkkaassa kevätauringossa. Kerron itselleni, että on vielä liian kylmä alkaa suunnittelemaan ikkunoiden pesua.

Vaatevaraston tsekkaus on kyllä jo käynnissä. Kevään kirkkaiden päivien myötä jaksan myös keskittyä siihen, mitä laitan päälleni ja onko kaapissani mitään käyttökelpoisia vaatteita. Vaihdan myös tummat ja mustat vaatteeni värikkäämpiin. Kesävaatteeni ovat ihan erivärisiä kuin talvivaatteeni. Joka kevät huomaan syksyllä pakanneeni pois virttyneitä tai muuten käyttökelvottomia vaatteita. Ne, jotka ovat viime kesänä olleet rakkaita ja paljon pidettyjä vaatteita ovat tänä keväänä muodottomia, haalistuneita rättejä, joiden saumat kiertävät. No, ainakin osa on.

Olen myös harrastanut shoppailuterapiaa. En yleisestiottaen pidä shoppailusta kamalan paljon. Tykkään käydä hakemassa sen, mitä tarvitsen, mutten jaksa kierrellä ympäri kauppoja kamalassa ryysiksessä tai sovittaa isoa määrää vaatteita. Tänä keväänä olen löytänyt itseni muutamalta shoppailureissulta, joista osasta on tarttunut mukaan vaatetta. Löysin värikkään mekon kevääksi ja kesäksi, kivan mallikappale-collegepaidan ja toisen nätin paidan mallikappalerekistä.

Yritän mielummin ostaa kestäviä ja monikäyttöisiä vaatteita kuin välttämättä halpaa ja paljon. Kestävää vaatetta ei tänä päivänä taida saada mistään, mutta yrittää voi. Olen huomannut esimerkiksi, että neuleissa kannattaa panostaa laatuun, sillä laatuneule kestää kauniina pesuja, tuuletuksia ja käyttöä, halvempi nyppyyntyy heti ja menettää muotonsa. Olen myös löytänyt  muutamia kesämekkoja, jotka ovat nyt palvelleen useamman kesän ja pysyneet hyvinä runsaasta käytöstä huolimatta. T-paitoja on kylläkin pakko olla iso kasa. Ainakin minulla. En jaksa pestä pyykkiä koko ajan ja paitoja kuluu. Sotken paitoja kotona, tarvitsen niitä pilates-tunneilla jne. Kenkiä minulla on myös liikaa.

Parasta keväässä ovat juuri nämä aurinkoiset päivät, jolloin tunnen, että minulla on paljon energiaa. Saan asioita aikaiseksi eivätkä kivutkaan ole esteenä. Saan auringosta lisää lusikoita. Energisiä kevätpäiviä kaikille!

Blogiarkisto

Näytä enemmän

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Autismi, ADHD ja hypermobiliteetti

Autonominen hermostoni on sekaisin

Puutunut kieli