Painehanskojen koko- ja värivalikoimat rajallisia


Käytän painehanskoja joka päivä ja tästä syystä ne kuluvat. Ostin keväällä toimintaterapeutilla käyntien seurauksena itselleni kolme paria hansikkaita ja testissä minulla kuukauden olleet hanskat sain pitää. Näillä neljällä parilla on pärjätty tähän asti.

Hanskat ovat päivittäisessä käytössä rispaantuneet, revenneet ja löystyneet. Olen yhtä paria ommellut kasaan, kun sauma purkaantui. Päätin, että nyt on vaan hankittava lisää hansikkaita, sillä nykyiset alkavat olla käyttöikänsä päässä. Jos haluaa ostaa niitä edes puoliksi järkevällä hinnalla, hankin valmishansikkaita. Niissä on tyydyttävä värien ja kokojen suhteen siihen, mitä löytyy. Koska ilmeisesti minulla on normaalia pienempi käsi, on hanskojen löytäminen osoittautunut haasteelliseksi.

Mustat Catellin Edema Medium -turvotuskäsineet minulla on ollut aiemmin, ja ostin niitä uuden parin. Ongelmana niissä on melko lyhyet sormet ja jopa koko XXS on minulle hieman iso. Niihin on kuitenkin tyydyttävä, sillä pienempää kokoa tai lasten hanskoja ei ole saatavilla.

Uutena testaan Isotonerin hanskoja, mutta niiden värivalikoima on rajallinen. Löytyy vain yksi väri - vauvankakka. Hanskat itsessään ovat päivän käytön jälkeen hyvän tuntoiset, joskin hieman reilun kokoiset. Kuitenkin paremmat kuin Catellin. Ranteista ovat selkeästi löysät. Miksiköhän hanskoja ei tehdä kivan ja pirteän värisinä? Musta on vielä ok, mutta "ihonväriset" / beiget muistuttavat lähinnä paksuja mummosukkiksia.

Hansikkaat ovat kulutustavaraa, jos niitä käyttää kuten minä: joka päivä koko päivän. Niitä pestään päivittäin ja niillä tehdään asioita. Ne kuluvat ja rispaantuvat, tarttuvat kiinni ja ovat tiellä. Kuitenkin elämäni on niiden kanssa paljon kivuttomampaa ja helpompaa. Olisi myös hienoa, jos niistä olisi pienempiä kokoja tarjolla.

Blogiarkisto

Näytä enemmän

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Autismi, ADHD ja hypermobiliteetti

Autonominen hermostoni on sekaisin

Puutunut kieli